HITELES TÖRTÉNETEK
Varga István & Makai Rozália weblapján


Ami a fagyhalál előtt van * Fagyási sérülések Teljes cikk itt!

Míg a városban elsősorban hajléktalanokat veszélyezteti a megfagyás, addig a természetben a téli kirándulások, sportok óvatlan vagy felelőtlen kedvelői a szenvedő alanyok, de különböző vegyi anyagok, pl. folyékony nitrogén is okozhat súlyos fagyási sérülést. A fagyási sérülés során a sejtekben lévő víz megfagy és a kialakuló jégkristályok súlyosan roncsolják a sejteket, amely az esetek többségében azok halálához vezet. Ennek megfelelően elsősorban azon szöveteink a legveszélyeztetettebbek, melyek víztartalma nagy, így az izmok és idegek különösen érzékenyek, míg a csontok kevésbé. Fagyási sérülés azonban nemcsak fagypont alatti hőmérsékleten következhet be. Fagypont felett néhány fokkal a hajszálerek összehúzódással védekeznek, melynek következtében a perifériákon jelentősen lecsökken, vagy akár meg is szűnik a vérellátás. Az így kialakuló oxigénhiány szintén sejthalált okoz. (www.hazipatika.com)

2011.12.11.
A magyar vasember * Hír TV videó * Sárfalvi Péter műsora

A Sportré adásában a magyar vasember, Kropkó Péter triatlonista
mesél többek között pályafutása kezdetéről,
legnagyobb sikereiről és családjáról.

2011.05.14.
Komoly szívbetegséget okozhat a mozgáshiány

Komoly szívbetegséget okozhat felnőttkorban, ha valaki mozgásszegény életmódot folytat gyermekként - figyelmeztetnek svéd szakemberek. A malmöi Skane Egyetemi Kórház szakemberei 223 gyermeket vontak be a tanulmányukba. A résztvevők átlagosan tíz év alattiak voltak. Az eredmények szerint a napközben legkevesebbet mozgó gyerekeknél jóval magasabb testzsír százalékot és nyugalmi pulzusszámot észleltek, mint a legtöbbet mozgó társaiknak. A szakemberek szerint különösen a lányok kockáztatják jövőbeli egészségüket, ha nem sportolnak rendszeresen fiatalkorukban. A vizsgálatba bevont fiúk naponta átlagosan 45, míg a lányok 35 percet töltöttek testmozgással. Ebből a fiúknál 15, a lányoknál 11 perc volt az erőteljes sportolással töltött idő. A lányoknak magasabb volt a testzsír százalékuk, mint a fiúknak: előbbieknél 22,6, utóbbiaknál 16,2 százalékot mértek a szakemberek. A testtömeg index (BMI) tekintetében nem volt jelentős eltérés a két nem tagjai között. A lányoknak viszont magasabb, nyolcvanöt volt az átlagos nyugalmi pulzusszámuk, mint a fiúknál csak nyolcvanat mértek a szakemberek - ismertette a részleteket a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása (www.telegraph.co.uk).

Nagy a szülők felelőssége

Az Acta Paediatrica című folyóiratban megjelent tanulmány vezetője, Tina Tanha elmondta, azt nem tudják meghatározni, hogy ezek az eltérések mennyiben vezethetőek vissza a nemi-, illetve testmozgásbeli különbségekre. Az eredmények azonban egyértelmű figyelmeztetésként szolgálnak a mozgásszegény életmódot folytató gyerekek szüleinek. "Közismert, hogy a felnőttkori mozgásszegény életmód egy sor betegséggel és halálokkal van összefüggésben. Tanulmányunk rámutat a gyermekkori fizikai inaktivitás, valamint a későbbiekben szív- és érrendszeri betegséget okozó tényezők kialakulása közötti összefüggésre" - hangsúlyozta a szakember. Hozzátette: nem gyermekkori szívbetegségről van szó, hanem a mozgásszegény életmód miatt ebben az életszakaszban alakulhatnak ki olyan tényezők, amelyek a későbbiekben komoly betegségeket okozhatnak. "Korábbi tanulmányok már bebizonyították, hogy a rendszeres testmozgásnak minden életszakaszban megvannak a jótékony hatásai. Gyermekkorban a későbbi betegségek kialakulása ellen is véd, fejleszti az iskolai teljesítőképességet, a mentális egészséget és összességében a közérzetet" - mondta Natasha Stewart, a British Heart Foundation (BHF) munkatársa. "Ez a tanulmány újra megerősíti a gyermekkorban előírt, napi egyórás aktív testmozgás szükségességét" - tette hozzá. (da)MTI

2010.01.21.
Életeket menthet a sófogyasztás csökkentése

Napi 3 grammal kevesebb só bevitelével 66 ezer szélütést, 99 ezer szívrohamot és 92 ezer más hátterű halálozást lehetne megelőzni az Egyesült Államokban - közölték szerdán a Kaliforniai Egyetem kutatói. Az amerikai népesség haszna a napi 3 gramm só elhagyásából akkora lenne, mintha 50 százalékkal csökkenne a dohányzás - mondta Kirsten Bibbins-Domingo, a New England Journal of Medicine című egészségügyi folyóiratban megjelent tanulmány vezető szerzője. A só hozzájárul a magas vérnyomás és a szívbetegségek kialakulásához. Az Egyesült Államokban a férfiak átlagosan napi 10,4, a nők 7,3 gramm sót fogyasztanak. Ezt a mennyiséget 75-80 százalékban feldolgozott élelmiszerekkel veszik magukhoz.(MTI)

2009.10.26.
Az öltözőben halt meg

Csapata mérkőzésének nagyszünetében hunyt el Kevin Wildemond, a portugál Ovarense kosáregyüttesének amerikai légiósa. Az egy négyes torna keretében lejátszott találkozó természetesen félbeszakadt. Wildemond szeptemberben érkezett a luzitán városkába, ám az amerikai kosaras európai karrierje tragédiába fulladt. A 23 éves játékos éppen az edzői eligazítást hallgatta az öltözőben az Academica elleni meccsen, amikor elájult. A fiatal légióst már nem tudták újraéleszteni sem a csarnokban, sem a kórházban. A helyi média információi szerint hirtelen szívmegállás okozta a halálát. A harmadik helyről döntő mérkőzés egyébként 40-32-es állásnál félbeszakadt, és végül a döntőt sem játszották le. (sporthirado.hu)

2009.07.18.
Tragikus hirtelenséggel elhunyt Beck Tamás

"Tragikus hirtelenséggel elhunyt péntek éjszaka egy 19 éves győri labdarúgó. Beck Tamás, a Győri ETO játékosa pénteken a pápai NB III-as csapatnál vett részt próbajátékon, amikor egy edzőmeccsen rosszul lett és le kellett cserélni. A focista később a győri kórházban életét vesztette."(FH)



Beszélgetés a szívelégtelenség okairól

Volt egy nagyon érdekes beszélgetés /2008/ a Tv-ben, Dr. Csáky István professzorral (Állatorvostudományi Egyetem) beszélgetett Pataki Enikő a SZÓJA szerepéről.
Ugyanis több mint egy éve már Angliában felfigyeltek arra, hogy nemcsak a felnőtt sportolók, de 13-14 éves gyerekek közül is évente 3-4-en halnak meg sportpályán szívelégtelenségben. Mivel a szívelégtelenség okát a boncolásnál nem találtak, elkezdték vizsgálni, mi lehet közös az áldozatokban. Egyetlen ilyen volt: az étrendjükben a szója! Arányos mennyiségű SZÓJA - nem mellékesen 4 - 5-ször annyi női nemi hormont (vagy azzal azonos hatású alkaloidot) tartalmaz, mint egy db antibébi tabletta. Ez férfiakra nézve még veszélyesebb, mint a nőkre!
Ezek után amerikai kutatók elvégeztek egy tesztsorozatot 30-30 egérrel. (30 minta és 30 kontrollállat)

A 30 kísérleti egér - melyeket SZÓJÁVAL etettek -
MINDEGYIKE ELPUSZTULT SZÍVELÉGTELENSÉGBEN.

A kontroll csoport, amely normál kaját kapott, semmilyen problémát nem mutatott. A prof összerakta az információkat, s javasolja, vizsgálják a sportolókat étrendjük vonatkozásában is. S a végén, csak mint érdekességet megemlítette, hogy az allergiás megbetegedések óriási méretűre növekedésének kezdete szignifikánsan egybeesik a SZÓJA-fogyasztás általánossá válásával.




Lehetőleg forralt házitejet igyatok.




Egy pohár Colát szeretnél, vagy inkább egy pohár tiszta vizet?

A VÍZRŐL

Az emberek 55-65%-a krónikusan vízhiányos. Az emberek 37%-ánál a szomjúságérzet annyira gyenge, hogy gyakran összetévesztik az éhségérzettel, ezért akkor is esznek, amikor csak egy pohár vizet kellene inniuk - sokan ezért híznak el. A Washingtoni Egyetem felmérése szerint egy pohár víz maradandóan csökkentette a diétázók 100%-ának éhségérzetét. A nappali fáradtság elsőszámú okozója a vízhiány. Folyamatban lévő tanulmányok kimutatják, hogy a hát- és izületi fájdalmakban szenvedő k 80%-ánál naponta 8-10 pohár víz csökkenti a fájdalmakat. Már 2% folyadékvesztés megzavarhatja a rövidtávú emlékezetet, nehézségeket okozhat az alapműveletek elvégzésénél, és összpontosítási zavarokat egy képernyő vagy egy kinyomtatott oldal felfogásánál. Naponta 5 pohár víz elfogyasztása 45%-kal csökkenti a vastagbélrák veszélyét, a mellrákét 79%-kal és 50%-kal kevesebb a rizikó a hólyagrákra. Tényleg annyi vizet iszol, mint amennyi szükséges lenne? Általában 8-10 pohár víz minden nap elengedhetetlen.


Coca-Cola hatása

Az USA több államában a rendőrség baleseti helyszínelői 2 gallon (kb. 7,6 liter) Cola-t visznek magukkal, hogy a baleseteknél az úttestre folyó vért azzal távolítsák el. Ha egy steak-et egy tálba tesznek, és Cola-val leöntik, az két nap alatt feloldódik.
A WC-kagyló tisztítása: önts bele egy dobozos Colát a kagylóba és hagyd ezt az igazi "csodaszert" egy órán át hatni, utána öblítsd le! A kagyló maradéktalanul tiszta lesz. Rozsdafoltok eltávolítása krómozott felületről: dörzsöld be a felületet egy Colába áztatott alufóliával!
Az autóakkumulátor pólusairól könnyedén eltávolíthatod a korróziót, ha egy dobozos Colát ráöntesz. Figyelheted, ahogyan pezseg. Egy berozsdásodott csavart meglazíthatsz, ha egy pár percig egy Colába áztatott rongyot teszel a csavarra. Ha kenőanyagokat akarsz eltávolítani egy szövetből, önts bele a mosógépbe a mosószer mellé egy doboz Cola-t, és futtasd le a programot! A doboz Cola segít a kenőanyag eltávolításában. Eltávolítja a szélvédő szennyeződéseit is.


Hasznos információ

A Cola aktív hatóanyaga a foszforsav, melynek PH-értéke 2,8. Egy vas szöget 4 nap alatt old fel. A foszforsav kioldja a csontokban lévő kalciumot és hozzájárul a csontritkulás elszaporodásához. A Coca-Cola szirupot koncentrált formában szállító tartálykocsikat különösen korrozionáló, veszélyes anyagokat jelző táblával kell ellátni. A Cola forgalmazók már 20 éve használják a teherautók motor terének tisztítására!

Már csak az a kérdés, mit szeretnél inkább: egy pohár vizet vagy egy Colát?



Prof. Dr. Dávid Tamás vendége Demeter Jolán gyógyult mellrákos beteg
Vendég: Jász László kissejtes tüdőrákos gyógyuló beteg
RáKérdés ECHO TV-ben szombat 16h! PULZUS szerda 17h!
Magyar zöldséget, gyümölcsöt ajánlott venni!
S.O.S. EGÉSZSÉGÜGY!

Gyümölcsök, italok * Dr. Hummel Mikrorostos Gél * LÚGOSÍTÓ RECEPTEK